Kamper

Norsk Topphockey

 

Oilers leverer bærekraft med Go-Ahead

PRESSEMELDING

Go-Ahead og Oilers er stolte av å ha inngått et samarbeid som setter bærekraft på dagsorden. Som en del av klubbens arbeid for å redusere sitt karbonavtrykk vil Oilers fremover ta nattoget hjem fra sine bortekamper langs Go-Aheads strekninger.

 

–  Med dette viser Oilers at de ikke bare er lokomotivet i norsk ishockey, de er nå også et lokomotiv innen bærekraft. Dette valget står det respekt av, sier Irene Dahl Jonassen, forretningsutvikler i Go-Ahead.

Med Go-Ahead kan ishockeylaget sove hele turen hjem, fra hovedstaden i øst til energihovedstaden i vest.

Etter første hjemreise fra bortekamp i Asker, har Oilers-spiller Greg Mauldin bare lovord om opplevelsen:

–  Jeg synes løsningen med tog hjem fra kamp fungerte veldig bra. Vognene var komfortable, vi møtte hyggelig betjening, jeg sov godt på turen og laget kom seg effektivt tilbake til Stavanger uten å måtte ta inn på hotell på Østlandet.

Veteranen med blant annet 36 NHL-kamper på cv’en er også klar på miljøperspektivet

– Å reise med tog er å ta et bærekraftig valg. Det er viktig at alle bidrar der de kan, sier Greg som gleder seg til flere hjemreiser med Go-Ahead.

Oilerstoget til Go-Ahead hadde sin første ankomst til Stavanger Stasjon på kvelden søndag 10. september. Fremover blir det daglige turer mellom vest og øst. (Foto: Ann Cathrin Sandsmark)

For å feire samarbeidet har Go-Ahead profilert et eget Oilerstog, som vil gå i rute mellom Oslo og Stavanger. Toget er blant annet dekorert med klubbens ni kongepokaler, som er beholdningen så langt. Det er imidlertid satt av plass til flere.

Oilers’ majoritetseier og styreleder Tore Christiansen er strålende fornøyd med samarbeidet.

– Vi tør å hevde at vi i Oilers er flinke på mye, men vi må alltid se på forbedringer og komme med noe nytt. Et område hvor vi har et utfordrende utgangspunkt er på bærekraft og miljø. Dette samarbeidet gjør at vi endelig kan dokumentere at vi har satt bærekraft og miljø på agendaen og faktisk gjør konkrete tiltak. sier Tore.

– Sesongens hashtag for klubben vil være #oilerstoget. Det føler vi passer bra da våre supportere alltid har brukt den metaforen når vi toger på fra seier til seier, avslutter en stolt styreleder.

Les og se mer om lanseringen av Oilerstoget på TV2

Fikk du med deg TV2-sporten onsdag kveld? Oilers i samarbeid med Fabel Media jobber med en grandios introfilm med Oilerstoget som tema. Premieren går av stabelen i møtet med Stjernen i DNB Arena lørdag 30. september. Gled deg. Vi garanterer høy gåsehudfaktor. (Foto: TV2)